divendres, 23 de gener del 2009

CORATGIA - Caterina Albert (Víctor Català) Treball sobre un objecte especial

Hi ha un objecte que m’atrau amb una força extraordinària i no vol pas dir que sigui ni molt car, ni gens especial, ni difícil d’aconseguir...

És un objecte a l’abast de qualsevol, ja que n’hi ha de tots preus, de totes mides i qualitats.

És tracta d’una senzilla esfera del món.


Quan la veig a l’aparador d’algun establiment, m’hi quedo una estona, bocabadada i amb una sensació difícil d’explicar.

Me la podria comprar? I tant que sí... però mai he entrat a comprar-la, potser el meu inconscient no vol esvair aquesta il·lusió.

Em recordo ara, de la famosa frase de la Mafalda, quan mirant-se el món, l’embena per una banda i com explicació diu: “le duele el Africa”. (Avui l’hauria d’embenar tot!...).

En aquesta “pilota” més o menys gran (la mida no en té cap d’importància) hi ha reflectides les veritats, les mentides, les guerres, els terratrèmols, les pors, la gana, les inundacions, les malalties, les angoixes, però també, les il·lusions, les alegries, l’Amor i tantes i tantes emocions, fets i circumstàncies!...

Lamentablement el que menys hi trobem, i us puc ben assegurar que m’esforço per trobar-ne encara que només sigui una petita guspira, és la PAU... Costa de trobar!...

Ens parla de lluitar, de relliscar, de tornar-se a aixecar, de viure, de morir de renéixer i de seguir...

Tothom diu que l’estima, però tothom se n’aprofita, tothom l’explota, tothom la malmet.

És quasi un miracle que malgrat tot, ella encara ens aixoplugui sota un mantell protector i ens faci el regal de deixar-nos gaudir de tantes meravelles que encara no hem acabat de malmetre.


Jossie Casanovas

2 comentaris:

gina ha dit...

Estic totalment d'acord amb el que dius, Jossie. Mira que és una paraula ben curta PAU, doncs a vegades sembla que els que manen haguin de buscar el que vol dir en el diccionari. M'agrada molt com escrius i el que dius.
Gina.

Raimunda ha dit...

Jossi, guapa, quin escrit més tendre, i actual, la frase de Mafalda.. quan mirant el món embena la part d'África... QUANTA RAÓ TENS!Vine aviat et trobem a faltar.
Raimunda